Προδημοσίευση προγράμματος για ενίσχυση τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Από το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού έχει ανακοινωθεί η προδημοσίευση του προγράμματος «Ενίσχυση τουριστικών ΜμΕ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών», το οποίο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014-2020 και στην Επενδυτική Προτεραιότητα 3γ: «Στήριξη της δημιουργίας και της επέκτασης προηγμένων ικανοτήτων για την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών». Οπως αναφέρεται στην προδημοσίευση, βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση υφιστάμενων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του τουρισμού, που αποτελεί στρατηγικό τομέα παρέμβασης του ΕΠΑνΕΚ, για τον εκσυγχρονισμό, την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, ώστε να βελτιώσουν τη θέση τους στην εσωτερική και διεθνή τουριστική αγορά.
Επιλέξιμες επιχειρήσεις
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, στο πρόγραμμα μπορούν να υποβάλλουν πρόταση υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη σύσταση της Επιτροπής 2003/361/Ε.Κ., που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τουρισμό, στρατηγικό τομέα προτεραιότητας του ΕΠΑνΕΚ, και απασχολούν κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία τουλάχιστον μια ΕΜΕ (Ετήσια Μονάδα Εργασίας) μισθωτής εργασίας. Επισημαίνεται ότι ως υφιστάμενη ορίζεται κάθε επιχείρηση που έχει συσταθεί έως την 31/12/2013. Οι δε επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τουρισμού (ΚΑΔ), οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης στο πλαίσιο της δράσης, θα ορισθούν στην πρόσκληση του προγράμματος.
Προϋποθέσεις συμμετοχής
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που υποβάλλουν επενδυτική πρόταση, είναι οι ακόλουθες:
- Να δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και να πραγματοποιήσουν επένδυση σε συγκεκριμένη περιφέρεια.
- Να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές: επιχειρήσεις εταιρικού / εμπορικού χαρακτήρα (Ανώνυμη Εταιρεία, Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία ή Ετερόρρυθμη Εταιρεία και ΙΚΕ) και ατομικές επιχειρήσεις.
- Να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.
- Να μην αποτελούν προβληματικές επιχειρήσεις κατά την έννοια που δίδεται στο δίκαιο περί κρατικών ενισχύσεων.
- Να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης.
- Να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λπ.).
- Να υποβάλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά ΑΦΜ.
- Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των μεταφορών) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από την ημερομηνία ένταξης της πρότασης.
Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και επιχειρήσεις που εξομοιώνονται με αυτές.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με το συνολικό ποσό των 50.000.000 ευρώ (δημόσια δαπάνη) και θα υλοποιηθεί μέσω δύο κύκλων προκήρυξης (1ος κύκλος 2015: 40% και 2ος κύκλος 2016: 60%).
Το πρόγραμμα του 1ου κύκλου χρηματοδοτείται με συνολικό ποσό 20 εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη).
Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος π/υ) από 15.000 ευρώ έως 150.000 ευρώ.
Το ποσοστό ενίσχυσης ορίζεται κατά μέγιστο στο 40% των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου. Στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού, το ποσοστό επιχορήγησης προσαυξάνεται κατά 10 μονάδες μόνο μετά την πιστοποίηση επίτευξης αυτού του στόχου.
Υπάρχει δυνατότητα καταβολής προκαταβολής μέχρι και το 40% της αναλογούσας δημόσιας δαπάνης έναντι ισόποσης εγγυητικής επιστολής προερχόμενης από τράπεζα ή άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα εγκατεστημένο σε ένα εκ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Διάρκεια έργων
Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε είκοσι τέσσερις μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης του επενδυτικού σχεδίου.
Επιλέξιμες δαπάνες
Στην προδημοσίευση του προγράμματος δεν αναφέρονται αναλυτικά οι επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών, οι οποίες αναμένεται ότι θα ορισθούν στην πρόσκληση του προγράμματος. Ενδεικτικά όμως αναφέρεται ότι θα ενισχυθούν οι ακόλουθες κατηγορίες δαπανών:
- Ο εκσυγχρονισμός και η ποιοτική αναβάθμιση των κτιριακών και λοιπών υποδομών.
- Οι παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας / ύδατος.
- Οι παρεμβάσεις εμπλουτισμού του προσφερόμενου προϊόντος με νέες υπηρεσίες (επέκταση σε εναλλακτικές μορφές, παρεμβάσεις για ΑΜΕΑ, κ.λπ.).
- Οι πιστοποιήσεις υποδομών και υπηρεσιών.
- Η προβολή - προώθηση των επιχειρήσεων σε αγορές στόχους.
- Οι αμοιβές τρίτων.
Επισημαίνεται ότι είναι επιλέξιμο και το μισθολογικό κόστος υφιστάμενου ή νέου προσωπικού που θα απασχοληθεί στο συγκεκριμένο έργο, με εφαρμογή της ρήτρας ευελιξίας.
Οι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα ότι ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
Τέλος, επισημαίνεται και πάλι ότι τα αναφερόμενα στοιχεία αφορούν την προδημοσίευση του προγράμματος, ενώ οι αναλυτικές προϋποθέσεις συμμετοχής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος υποβολής των προτάσεων, η διαδικασία εξέτασης και αξιολόγησης των προτάσεων, τα κριτήρια αξιολόγησης, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων στην περίπτωση έγκρισης της αίτησης ενίσχυσης και οι λοιποί όροι του προγράμματος θα περιγραφούν αναλυτικά στην πρόσκληση του προγράμματος. Η προδημοσίευση θα παραμείνει για διαβούλευση ένα μήνα και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η προκήρυξη του προγράμματος.
* Η κ. Μ. Πασπαλιάρη είναι στέλεχος της ΑΜΒΙΟ Α.Ε.
Πηγή: kathimerini.gr
Οι 15 αρχαιότερες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου
Οχι μόνο δεν θα μπορούσε να λείπει στη σχετική λίστα η Ελλάδα, αλλά βρίσκεται και στην κορυφή. Ο λίγο για τις 15 αρχαιότερες πόλεις της Ελλάδας από την Εγκυκλοπαίδεια της Ιστορίας της Ευρώπης που φιλοξενεί το One Europe. Και το σχόλιο ήταν το εξής: «Η Ελλάδα είναι μακράν η νικήτρια όταν ο λόγος γίνεται για ιστορικά μέρη».
Στην κορυφή, το Άργος, που θεωρείται η παλιότερη πόλη της «γηραιάς» ηπείρου, ενώ ακολουθεί στη δεύτερη θέση η Αθήνα.
Συνολικά, στη λίστα με τις 15 αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης, βρίσκονται δέκα ελληνικές, καθώς περιλαμβάνονται ακόμη τα Χανιά (5), η Λάρνακα (6), η Θήβα (7), τα Τρίκαλα (8), η Χαλκίδα (9), η Πάτρα (12), η Μυτιλήνη (14) και η Χίος (15), σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η ιστοσελίδα One-Europe.
Ιδού η λίστα:
1. Αργος, Ελλάδα (5.000 π.Χ.)
2. Αθήνα, Ελλάδα (5.000 - 4.000 π. Χ.)
3. Πλόντβιβ, Βουλγαρία (4.000 - 3.000 π.Χ.)
4. Κουτάισι, Γεωργία (2.000 π.Χ.)
5. Χανιά, Ελλάδα (1.400 π.Χ.)
6. Λάρνακα, Κύπρος (1.400 π. Χ.)
7. Θήβα, Ελλάδα (1. 400 π. Χ.)
8. Τρίκαλα, Ελλάδα (1. 200 π.Χ.)
9. Χαλκίδα, Ελλάδα (1. 200 π/Χ.)
10. Λισαββώνα, Πορτογαλία (1. 200 π.Χ.)
11. Καντίζ, Ισπανία (1.100 π.Χ.)
12. Πάτρα, Ελλάδα (1.100 π. Χ.)
13. Ζαντάρ, Κροατία (1.000 π. Χ.)
14. Μυτιλήνη, Ελλάδα (1.000 π. Χ.)
15. Χίος, Ελλάδα (1.000 π.Χ.)
Πηγή: TheToc
Στη Σάμο για την υποστήριξη των προσφύγων φοιτητές της Θράκης
Στη Σάμο προκειμένου να βάλουν κι αυτοί το δικό τους λιθαράκι στη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης βρίσκονται εθελοντές και εθελόντριες από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ).
Πιο συγκεκριμένα, το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του ΔΠΘ έστειλε έξι φοιτητές και φοιτήτριες για την εβδομάδα 18-23 Οκτωβρίου ώστε να προσφέρουν εθελοντική εργασία, προκειμένου να υποστηρίξουν τις υπηρεσίες του Δήμου Σάμου στη διαχείριση των προσφυγικών ροών. Οι φοιτητές πλαισιώνονται από τον πρόεδρο και ένα μέλος ΕΤΕΠ του Τμήματος.
Εκτός από την άμεση εμπλοκή τους στη διαχείριση των τρεχουσών αναγκών των αιτούντων ασύλου, οι εθελοντές και εθελόντριες συμμετέχουν και στην οργάνωση εργαστηρίου (workshop) για την προσφυγική κρίση, με τη συμμετοχή της Ύπατης Αρμοστείας για τους πρόσφυγες.
Πηγή: news.gr
Ναυάγιο με 15 αγνοούμενους στη Σάμο. Φόβοι για νέα πολύνεκρη τραγωδία
Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη βορειοανατολικά της Σάμου, για τον εντοπισμό 15 προσφύγων και μεταναστών που αγνοούνται μετά την ανατροπή πλοιαρίου στο οποίο επέβαιναν.
Το ναυάγιο σημειώθηκε ανάμεσα στα ελληνικά και τα τουρκικά χωρικά ύδατα και εντοπίστηκε από τουρκικό αλιευτικό, το οποίο περισυνέλεξε 14 ναυαγούς. Οι διασωθέντες ενημέρωσαν τις Αρχές πως μαζί τους ταξίδευαν ακόμα 15 άτομα.
Στην επιχείρηση συμμετέχουν δυο πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ένα πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα ελικόπτερο της Frontex.
Πηγή: thetoc.gr
Στις 200.000 ευρώ το όριο που βάζει η κυβέρνηση για την προστασία της α΄ κατοικίας
Στις 270.000 ευρώ το δεύτερο όριο, σύμφωνα με την «Αυγή» - Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα
Το σχέδιο της κυβέρνησης για να προστατεύσει την πρώτη κατοικία χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων στις συνομιλίες με τους δανειστές που ζητούν την σχεδόν πλήρη απελευθέρωση των πλειστηριασμών αποκαλύπτει η «Αυγή».Παράλληλα, επιμένει στη σύσταση ενδιάμεσου δημόσιου φορέα διαχείρισης που θα διαχειριστεί με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια τα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια.
Μέχρι σήμερα από την εκποίηση ακινήτων και τους πλειστηριασμούς εξαιρείται η πρώτη κατοικία εφόσον η αξία της δεν υπερβαίνει το αφορολόγητο όριο απόκτησης πρώτης κατοικίας προσαυξημένο κατά 50%.
Προστατεύονται δηλαδή σπίτια με αντικειμενική αξία μέχρι 300.000 ευρώ για άγαμους, μέχρι 375.000 ευρώ για έγγαμους και μέχρι 450.000 ευρώ για τις οικογένειες με δύο παιδιά.
Το ζήτημα καίει απόλυτα την κυβέρνηση, η οποία θεωρεί εκ των ων ουκ άνευ την προστασία της πρώτης κατοικίας ενός μεγάλου μέρους των Ελλήνων.
Αιγαίο: Διασώθηκαν 2.561 πρόσφυγες μέσα στο τριήμερο
Το ίδιο διάστημα έχασαν τη ζωή τους πέντε άτομα, ένα αγοράκι επτά ετών στο Φαραμακονήσι και ένα βρέφος, μία 45χρονη, ένας 16χρονος και μία γυναίκα αγνώστων στοιχείων στη Μεγίστη.
Ο θάνατος του επτάχρονου αγοριού στο Φαρμακονήσι επήλθε όταν έπεσε από το σκάφος που επέβαιναν πρόσφυγες, μεταξύ των οποίων και οι γονείς του, και το ανέσυραν αναίσθητο πριν αποβιβαστούν στη νησίδα όπου εντοπίστηκαν.
Οι θάνατοι του βρέφους, των δύο γυναικών και του 16χρονου επήλθαν στο περιστατικό της Μεγίστης, όπου ιδιωτικό ιστιοφόρο περισυνέλεξε 12 πρόσφυγες και το νεκρό βρέφος.
Οι διασωθέντες δήλωσαν ότι αγνοούνται τέσσερα άτομα και μετά από έρευνες ανασύρθηκαν τα πτώματα των δύο γυναικών και του 16χρονου, ενώ ο τέταρτος που εντοπίστηκε σώος πάνω στο νησί ήταν 48χρονος διακινητής που συνελήφθη. Ως διακινητής συνελήφθη και 23χρονος που ήταν μεταξύ των 12 διασωθέντων.
Λήγει την Τρίτη η προθεσμία για έλεγχο 1 εκατ. οχημάτων στα ΚΤΕΟ
Οι ιδιοκτήτες όσων οχημάτων δεν περάσουν ΚΤΕΟ το επόμενο διήμερο μέχρι το τέλος του έτους θα επιβαρυθνούν με 32 και 21 ευρώ για Ι.Χ. και δίκυκλα αντίστοιχα, ποσό που θα αυξηθεί στα 65 και 41 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου καθώς από τις αρχές του νέου έτους καταργείται το bonus απαλλαγής του 50% του προστίμου καθυστέρησης.
Παράλληλα όσοι οδηγοί εντοπίζονται από την Τροχαία να μην έχουν περάσει ΚΤΕΟ το όχημά τους τότε θα πληρώνουν πρόστιμο 400 ευρώ ενώ στα 150 ευρώ ορίζεται το προστιμο για μη διενέργεια ελέγχου ΚΤΕΟ.
Πατέρας έχασε γυναίκα και πέντε παιδιά ανοιχτά της Καλύμνου
Ο θάνατος των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στο Αιγαίο στην προσπάθεια τους να περάσουν από την Τουρκία στην Ευρώπη είναι ένα γεγονός τραγικό. Το δράμα όμως δεν είναι μικρότερο για αυτούς που διασώζονται και μένουν πίσω να μετρούν τις απώλειες...
Στο νέο ναυάγιο που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στα ανοιχτά της Καλύμνου, ξεκληρίστηκε μία ολόκληρη οικογένεια ξεκληρίστηκε, με μόνο διασωθέντα τον πατέρα που έχασε γυναίκα και 4 παιδιά. Ένα ακόμη παιδί του αγνοείται.
Όπως έκανε γνωστό το Λιμενικό, το πλαστικό πλοιάριο το οποίο βυθίστηκε κοντά στην νησίδα Καλολίμνου στα ανοιχτά της Καλύμνου, μετέφερε 20 πρόσφυγες συνολικά και ανατράπηκε λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.
Το περιστατικό έγινε γνωστό όταν ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) του Λιμενικού Σώματος από το Στρατιωτικό Φυλάκιο Φάρου της νησίδας Καλόλιμνου για τον εντοπισμό ανθρώπων στη θάλασσα στην περιοχή. Άμεσα πήγαν στην περιοχή τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, ενώ κινητοποιήθηκαν ελικόπτερα SUPER PUMA της Πολεμικής Αεροπορίας και του FRONTEX. καθώς και παραπλέοντα σκάφη.
Από περιπολικά σκάφη του Λιμενικού εντοπίστηκαν και διασώθησαν 11 άτομα με συμπτώματα υποθερμίας, ενώ ανασύρθηκαν και 4 νεκροί. Επίσης στη νησίδα Καλολίμνου εντοπίστηκαν και περισυνελέγησαν δυο ακόμα άτομα που είχαν κολυμπήσει μέχρι εκεί μόνοι τους. Ένας εξ αυτών ήταν ο τραγικός πατέρας, που ενημέρωσε τους λιμενικούς ότι έχασε την οικογένεια του. Τα παιδιά του ήταν από 2 έως 16 ετών.
Οι δεκατρείς 13 διασωθέντες και τα 4 νεκρά παιδιά (3 κορίτσια και 1 αγόρι) μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Καλύμνου, ενώ 6 διασωθέντες έχρηζαν άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης και μεταφέρθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Καλύμνου.
Από τη Λιμενική Αρχή Καλύμνου ενημερώθηκε ο αρμόδιος Εισαγγελέας και διενεργείται προανάκριση, ενώ οι έρευνες προς εντοπισμό των τριών (03) αγνοουμένων (1 άνδρα, 1 γυναίκας και 1 παιδιού) συνεχίζονται.
Το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής εκφράζει την θλίψη του και τη βαθιά του οδύνη, για το τραγικό αυτό συμβάν, που είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών, ανάμεσα τους και μικρών παιδιών.
Με πληροφορίες από dimokratiki.gr
Πηγή: kathimerini.gr
Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας. Αυξήσεις και ειδικό τέλος δακτυλίου
Νέα τέλη κυκλοφορίας θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε αυξήσεις αλλά και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων. Παράλληλα σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Έθνος, το σχέδιο συζητείται με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας θα περιλαμβάνεται στο δεύτερο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα και θα περιλαμβάνει:
1. Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010. Αφορά 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που εκπέμπουν παραπάνω από 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και η επιβάρυνση θα είναι γύρω στα 50 ευρώ. Επιπλέον αφορά 410.000 ιδιοκτήτες αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1800 κυβικών που θα επιβαρυνθούν με αυξήσεις 5-10% στους συντελεστές.
2. Μειώσεις των τελών κυκλοφορίας σε παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (2.000 - 2.5000 κυβικά) με σκοπό να μειωθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
3. Τέλος δακτυλίου που θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.
Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο η άμεση επιβολή του τέλους θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Το κόστος του θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ. Η διαδικασία εφαρμογής του «είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη.
Ειδικότερα οι κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να προμηθεύονται το "ειδικό σήμα" που θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο θα πρέπει να τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος. Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.
Πάντως όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος με το οποίο θα μπορεί ο κάτοχος να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο. Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες του Enikonomia στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός των "μονών - ζυγών" ενώ στα νεότερα οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημά τους εκπέμπει κάτω από 140 γρ./CO2. Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Μικρό Δακτύλιο και χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν τέλος δακτυλίου.
Πηγή: news247.gr
Σε ελληνικά χέρια τα ηνία της παγκόσμιας ναυτιλίας
Περισσότερα...
Αρχίζει σήμερα η διανομή του πετρελαίου θέρμανσης - Στα 85 λεπτά το λίτρο
Αυξημένο επιτόκιο και 3μηνη προθεσμία στη ρύθμιση 100 δόσεων
Ειδικότερα και σύμφωνα με την εγκύκλιο που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων:
• Για οφειλές άνω των 5.000 ευρώ που έχουν ρυθμιστεί με τις 100 δόσεις το επιτόκιο αυξάνεται από το 3% στο 5,05%. Η αύξηση αυτή ισχύει για το ανεξόφλητο υπόλοιπο από τις 15 Οκτωβρίου 2015 και μετά.
• Οφειλές έως 5.000 ευρώ που ρυθμίστηκαν με τις 100 δόσεις εξακολουθούν να μην επιβαρύνονται με προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής ή το ανωτέρω επιτόκιο (5,05%) εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Ο οφειλέτης είναι φυσικό πρόσωπο που δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα.
β) Η ακίνητη περιουσία του οφειλέτη, όπως προκύπτει από την τελευταία δήλωση περιουσιακής κατάστασης (Ε9), είναι αντικειμενικής αξίας μέχρι 150.000 ευρώ και
γ) Η υπαγόμενη στη ρύθμιση βασική οφειλή υπερβαίνει το 50% του δηλωθέντος ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη, δηλαδή άνω των 10.000 ευρώ.
• Ο οφειλέτης χάνει τη ρύθμιση των 100 δόσεων στην περίπτωση που δεν εξοφλήσει ή δεν ρυθμίσει νέα φορολογική οφειλή εντός 3 μηνών από την ημερομηνία που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη. Συγκεκριμένα, ορίζεται η υποχρέωση τακτοποίησης από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά, των ληξιπρόθεσμων οφειλών, ατομικών καθώς και αυτών για τις οποίες υπάρχει ευθύνη καταβολής, οι οποίες έχουν βεβαιωθεί στη φορολογική διοίκηση εντός 3 μηνών από την παρέλευση της νόμιμης προθεσμίας καταβολής της, προκειμένου να μην απολεσθεί η ρύθμιση. Η ρύθμιση χάνεται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης, εάν ο οφειλέτης:
α) Δεν έχει εξοφλήσει το σύνολο των ληξιπροθέσμων μη ρυθμισμένων οφειλών του.
β) Δεν έχει υπαγάγει το σύνολο των ληξιπροθέσμων οφειλών του σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής και
γ) Δεν υφίσταται καθεστώς αναστολής είσπραξης για τις ανεξόφλητες, μη ρυθμισμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές του ατομικές ή από συνυποχρέωση/συνυπευθυνότητα.
Για την ως άνω τακτοποίηση, παρέχεται στον οφειλέτη προθεσμία 3 μηνών από την παρέλευση της νόμιμης προθεσμίας καταβολής των οφειλών ή από την έναρξη ισχύος του νόμου, δηλαδή από 19.8.2015, λαμβανομένης υπόψη της ευνοϊκότερης για τον φορολογούμενο εκ των ανωτέρω προθεσμιών. Σημειώνεται ότι με το πολυνομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή, το χρονικό διάστημα των τριών μηνών περιορίζεται σε ένα μήνα. Αυτό σημαίνει ότι με την ψήφιση του νόμου θα εκδοθεί νέα συμπληρωματική εγκύκλιος, που θα αναφέρει τη μείωση του χρόνου ρύθμισης των χρεών σε ένα μήνα.
• Στην εγκύκλιο δεν γίνεται καμία αναφορά στη μείωση των δόσεων, δηλαδή σε λιγότερες από 100, και κατ’ επέκταση δεν καθορίζονται τα οικονομικά κριτήρια. Με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου θα εκδοθεί και γι’ αυτό το θέμα συμπληρωματική εγκύκλιος.
Ελκυστικότερη γίνεται η πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, καθώς μειώνεται από το 8,05% στο 5,05% από τις 15 Οκτωβρίου 2015 και μετά το επιτόκιο. Για το χρονικό διάστημα έως και τις 14 Οκτωβρίου 2015 η προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής συνεχίζει να υπολογίζεται με επιτόκιο 8,05%. Μετά την ημερομηνία αυτή και για τις ανεξόφλητες δόσεις υφιστάμενων ρυθμίσεων εφαρμόζεται επιτόκιο 5,05%.
Τέλος, στην εγκύκλιο τονίζεται ότι δεν θα επέρχεται απώλεια ρύθμισης όταν ο φορολογούμενος εκ παραδρομής δεν έχει καταβάλει το ποσό επιβάρυνσης εκπρόθεσμης καταβολής δόσης ή μικροποσών που έχουν παραμείνει ανεξόφλητα από παραδρομή. Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι προϊστάμενοι των ΔΟΥ έτσι ώστε τα εκ παραδρομής μη καταβληθέντα ποσά να καλύπτονται από τον φορολογούμενο, οι δε ρυθμίσεις να μη θεωρούνται απολεσθείσες.
Συνάντηση της Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου με υψηλόβαθμους αξιωματούχους από τη διοίκηση της επαρχίας Σαανσί (Shaanxi) της Κίνας
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ετοιμάζει και η Opel!
Η Opel έχει ανεβάσει ρυθμό και ανανεώνει συνεχώς τη γκάμα της. Το Karl, τα νέα Corsa και Astra, το αναμενόμενο Insignia και πολλά ακόμη βρίσκονται ήδη στους δρόμους ή καθοδόν.
Ένα ενδιαφέρον νέο δημοσιοποίησε μέσω twitter ο Πρόεδρος της Opel. Ο Καρλ-Τόμας Νόιμαν έκανε γνωστό ότι την πενταετία 2016-2020 η γερμανική μάρκα θα λανσάρει 29 νέα μοντέλα, ανάμεσά τους και ένα ηλεκτρικό.Ο Νόιμαν δεν έδωσε λεπτομέρειες για το ποιο μοντέλο θα αποκτήσει και ηλεκτρική έκδοση. Το πιθανότερο είναι να πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο (όπως το Adam), καθώς μέσα στις πόλεις έχει περισσότερο νόημα ο περιορισμός των ρύπων. Δεν αποκλείεται όμως να πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV, ένα σπορ μοντέλο ή ένα κλασσικό οικογενειακό, όπως το εικονιζόμενο Astra. Μέχρι λοιπόν ο επικεφαλής της Opel να γίνει πιο σαφής, το μόνο που θα έχουμε είναι εικασίες ή ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.
Το Ampera, το προηγούμενο ηλεκτρικό μοντέλο της Opel (αν και δεν ήταν μηδενικών ρύπων καθώς διέθετε κινητήρα εσωτερικής καύσης για αύξηση της αυτονομίας) δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πάντως ως «εμπορική επιτυχία» για την εταιρεία.