Αφορολόγητο με... κάρτα
Αυτό σημαίνει ότι καταργούνται οι χάρτινες αποδείξεις και οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώσουν με πλαστικό χρήμα ή μέσω e-banking ένα ποσό που θα φτάνει έως τα 9.545 ευρώ προκειμένου να πετύχουν τη μέγιστη φοροέκπτωση.
Για πολλούς ο στόχος αυτός δεν είναι άπιαστος, καθώς μετά τα capital controls μεγάλο μέρος των συναλλαγών γίνονται με πλαστικό χρήμα, πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.
Αυτό που αλλάζει στη ζωή μας είναι ότι κάθε μισθωτός και συνταξιούχος του οποίου το ετήσιο εισόδημα είναι χαμηλότερο των 9.545 ευρώ θα πρέπει να πληρώσει με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα ή μέσω e-banking ένα συγκεκριμένο ποσό δαπανών για να μην πληρώσει φόρο.
Κάθε μισθωτός και συνταξιούχος με ετήσιο εισόδημα μεγαλύτερο των 9.545 ευρώ θα πρέπει να δαπανήσει με «πλαστικό χρήμα» ή μέσω e-banking 9.545 ευρώ για να του αναγνωρίσει η εφορία την ανώτατη έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ.
Για την κάλυψη του ποσού των 9.545 ευρώ θα αναγνωρίζονται οποιεσδήποτε δαπάνες έχουν εξοφληθεί από μία μόνο πιστωτική κάρτα ή από μία μόνο χρεωστική κάρτα. Σ’ αυτές περιλαμβάνονται όλες οι δαπάνες για αγορές καταναλωτικών αγαθών, παροχή υπηρεσιών, λογαριασμούς ΔΕΚΟ, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα, ιατρικές επισκέψεις και εξετάσεις, νοσήλια, φάρμακα, καύσιμα κλπ.
Στην περίπτωση της χρεωστικής κάρτας, ο συνδεδεμένος μ’ αυτήν τραπεζικός λογαριασμός θα πρέπει προηγουμένως να έχει δηλωθεί ηλεκτρονικά, στο ΤΑΧΙSnet, ως προοριζόμενος να εξυπηρετήσει την εξόφληση δαπανών με «πλαστικό χρήμα» για την κάλυψη ποσού μέχρι 9.545 ευρώ και την κατοχύρωση της αντίστοιχης έκπτωσης φόρου των 2.100 ευρώ.
Όσο για τους επαγγελματίες και επιχειρηματίες, θα πρέπει να εισπράττουν μέσω ενός και μοναδικού επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις των προϊόντων τους ή την παροχή των υπηρεσιών τους, τα οποία θα τους πληρώνουν οι πελάτες τους με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών (μέσω καρτών ή ηλεκτρονικής τραπεζικής).
Διευκρινίσεις για κατάσχεση κινητών περιουσιακών στοιχείων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
Καταιγίδες και νοτιάδες θα σαρώσουν όλη τη χώρα
- Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
- Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
- Να αποφεύγουν να διασχίζουν χείμαρρους και ρέματα πεζοί ή με το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, καθώς επίσης και για αρκετές ώρες μετά το τέλος εκδήλωσής τους.
- Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων.
- Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
- Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια). - Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.
Επίσκεψη Ιερώνυμου στη Σάμο
Προμήθεια 2 ασθενοφόρων για τις ανάγκες του Ε.Κ.Α.Β. στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
To Noσοκομείο Σάμου απαντάει στις καταγγελίες της Ιατροδικαστικής Εταιρείας
2. Η Διοίκηση του Νοσοκομείου μετέφερε το αίτημα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Σάμου και η κυρία Εισαγγελέας υπέδειξε την εξής διαδικασία: εάν οι συγγενείς των θυμάτων ήταν παρόντες στο ναυάγιο και βεβαιώνουν με υπεύθυνη δήλωση στη μητρική τους γλώσσα και τα Ελληνικά, παρουσία διαπιστευμένου μεταφραστή, ότι δεν έχουν αμφιβολίες για τα αίτια θανάτου του οικείου προσώπου και δεν επιθυμούν να γίνει νεκροτομή, το Νοσοκομείο να προχωράει στην έκδοση πιστοποιητικού θανάτου, στο οποίο θα αναγράφεται ως αιτία θανάτου ο πνιγμός στη θάλασσα.
3. Το Νοσοκομείο εφάρμοσε σχολαστικά τα ανωτέρω, σε όσες περιπτώσεις πληρούσαν τις προϋποθέσεις και στη συνέχεια οι σωροί παροδόθηκαν στους οικείους τους. Όταν οι συγγενείς δηλώνουν αδυναμία να αναλάβουν την διαδικασία και τα έξοδα της ταφής, λαμβάνεται μέριμνα να θάβονται δαπάναις του Δήμου Σάμου και καταβάλλεται προσπάθεια να τηρείται, στο μέτρο του εφικτού, το τελετουργικό που προβλέπεται από την θρησκεία τους.
4. Στη Σάμο δεν υπάρχει ιατροδικαστική υπηρεσία (πρόκειται για υπηρεσίες του υπουργείου δικαιοσύνης, που συστήνονται στις έδρες των εφετείων) και οι νεκροψίες – νεκροτομές, εδώ και δεκαετίες, πραγματοποιούνται από τους χειρουργούς του Νοσοκομείου, σε γνώση και κατ’εντολη των διωκτικών και δικαστικών αρχών, χωρίς ποτέ να έχει αμφισβητηθεί η επιστημονική η νομική τους αξιοπιστία. Αυτή η τακτική, αποφασίστηκε να τηρηθεί και για τους πρόσφυγες – θύματα ναυαγίων, σε συνεννόηση πάντα με την Εισαγγελία Πρωτοδικών Σάμου.
5. Βιώνουμε πρωτόγνωρες, δραματικές καταστάσεις, αντικρύζουμε άψυχα κορμιά μικρών παιδιών, ζούμε τον σπαραγμό των ανθρώπων και προσπαθούμε να τους στηρίξουμε, να απαλύνουμε τον πόνο τους, να σεβαστούμε τα πιστεύω τους, να τους διευκολύνουμε, όσο μπορουμε, να θάψουν τους νεκρούς τους και να συνεχίσουν το δρόμο της προσφυγιάς.
Εκ της Διοικήσεως
Διεθνής τουριστική έκθεση του Λονδίνου «World Travel Market 2015»
Στη Διεθνή Τουριστική έκθεση «World Travel Market 2015» στο Λονδίνο συμμετείχε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με stand παρουσίασης όλων των νησιών εντός του περιπτέρου του ΕΟΤ. Επίσης, με ξεχωριστό stand προβλήθηκε η Λέσβος, ύστερα από δωρεάν παραχώρηση stand από τον ΕΟΤ, στο πλαίσιο της ειδικής προβολής που γίνεται στο νησί λόγω των συνεπειών του προσφυγικού – μεταναστευτικού ζητήματος.
Η «WTM» που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 2-5 Νοεμβρίου, αποτελεί την κορυφαία έκθεση για τους επαγγελματίες του τουρισμού παγκοσμίως. Την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου εκπροσώπησε ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου και αρμόδιος για θέματα Τουρισμού κ. Νίκος Κατρακάζος και στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού. Παραβρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι του Δήμου Λέσβου, του Δήμου Χίου, του Δήμου Σάμου, του Επιμελητηρίου Λέσβου, καθώς και επιχειρηματίες του Τουρισμού από τη Λέσβο και τη Σάμο. Στην έκθεση παραβρέθηκε και η υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά, η οποία και επισκέφθηκε όλους τους συνεκθέτες του περιπτέρου του ΕΟΤ και είχε σύντομη συνομιλία μαζί τους.
Στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΕΟΤ την πρώτη ημέρα της έκθεσης σε δημοσιογράφους και touroperator, η Υπουργός έδωσε έμφαση στον τουρισμό 12 μηνών το χρόνο και στις ειδικές μορφές τουρισμού. Αναφέρθηκε στην αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, παρά την αρνητική δημοσιότητα για τη χώρα μας στο εξωτερικό, τόσο λόγω των οικονομικών εξελίξεων από τις αρχές του έτους αλλά και λόγω της κρίσης του μεταναστευτικού στα ελληνικά νησιά. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην στήριξη από τις παραδοσιακές αγορές και ιδιαίτερα τη Βρετανική λέγοντας: «Οι Βρετανοί είναι εξαιρετικοί άνθρωποι με μεγάλη καρδιά και αγαπούν την Ελλάδα, την ιστορία και τον πολιτισμό της και έχουμε πολύ καλή σχέση. Στα νησιά το πρόβλημα με τους πρόσφυγες προέκυψε τις πρώτες 2 ή 3 εβδομάδες, τώρα έχει επιλυθεί και όλα έχουν επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς».
Το περίπτερο της Περιφέρειας επισκέφτηκαν ο παραγωγός και η συντάκτης του βραβευμένου με τα BritishTravelPressAwards, «GreenTraveller». Δημοσιογραφική ομάδα του ανωτέρω ηλεκτρονικού μέσου, είχε επισκεφτεί τη Λέσβο και τη Χίο τον Σεπτέμβριο στο πλαίσιο ταξιδιού (presstrip) που διοργάνωσε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε συνεργασία με τον ΕΟΤ. Αποτέλεσμα αυτού του ταξιδιού ήταν η δημιουργία ενός video για τα δύο νησιά, το οποίο και έπαιζε όλες τις ημέρες της έκθεσης στις οθόνες του περιπτέρου της Ελλάδας. Επίσης, παρουσιάστηκε και το νέο video παραγωγής του EOT για τη Λέσβο.
Στο stand της Περιφέρειας πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, την δεύτερη και την Τρίτη ημέρα της έκθεσης εκδήλωση οινογευσιγνωσίας με προσκεκλημένους touroperator, οι οποίοι δοκίμασαν κρασιά από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, καθώς επίσης ούζο και λικέρ μαστίχας. Παράλληλα, τους έγινε παρουσίαση για τους νησιωτικούς μας προορισμούς και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα.
Οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας πραγματοποίησαν σειρά επαφών με επαγγελματίες του τουρισμού, δημοσιογράφους και λοιπούς φορείς, στο πλαίσιο προβολής και προώθησης των νησιών του Β. Αιγαίου. Τα στοιχεία των επαφών αυτών θα αποσταλούν από τη Διεύθυνση Τουρισμού στους επαγγελματίες του Βορείου Αιγαίου προς αξιοποίησή τους.
Φωνή αγωνίας από τη Σάμο
Δημόσιο: Ξεπαγώνουν οι τριετίες, έρχονται αυξήσεις μισθών
«Αυτό που πρέπει να συνηθίσουμε είναι ότι μειώνουμε εξοικονομούμε αλλά όλη αυτή η εξοικονόμηση πρέπει να πηγαίνει κάπου παραγωγικά. Πρέπει να μπούμε σε μία λογική αναδιανομής οπωσδήποτε» είπε ο αναπληρωτής Διοικητικής Μεταρρύθμισης και συνέχισε: «Η εικόνα που υπάρχει είναι ότι με το σενάριο που έχει επεξεργαστεί το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν θα έχουμε μειώσεις μισθών για ένα μεγάλο κομμάτι των δημοσίων υπαλλήλων. Για ένα μικρό ποσοστό θα υπάρξουν μικρές αυξήσεις 30, 40, 50 ευρώ. Ξεπαγώνουν οι τριετίες από την 1η Ιανουαρίου και αποσυνδέονται από τα μισθολογικά κλιμάκια. Και η αναδιανομή θα χρηματοδοτηθεί με την σταδιακή απομείωση ορισμένων μισθών».
«Οι διαπραγματεύσεις πηγαίνουν καλά»
«Η πληροφόρηση που έχω εγώ είναι ότι στη συνάντηση με τον κ. Μοσκοβισί τα πράγματα πήγαν αρκετά καλά. Ούτε πιέσεις υπήρξαν ούτε ήταν ασφυκτικές. Για τα κόκκινα δάνεια υπήρξε η τοποθέτηση του κ. Μοσκοβισί ότι οποιαδήποτε λύση δοθεί δεν θα είναι σε βάρος της κοινωνικής συνοχής», είπε ο Χριστόφορος Βερναρδάκης.
«Είναι κάποιες διαπραγματεύσεις που έχουν κάποιες γραμμές για όλους τους διαπραγματευτές. Δεν νομίζω ότι έχουμε καθυστερήσει. Υπάρχουν πάντα νομικές και τεχνικές λεπτομέρειες. Και οι θεσμοί το αντιλαμβάνονται αυτό. Υπάρχουν θέματα που πρέπει να επιλυθούν γρήγορα αλλά αυτή τη στιγμή δεν είμαστε σε κακό δρόμο», σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και εξήγησε ότι είναι πιθανό το θέμα των «κόκκινων δανείων» να μην κλείσει την άλλη εβδομάδα. Επιπλέον τόνισε ότι θα υπάρξουν φόροι και από τα τυχερά παιχνίδια.
22 αρχαία ναυάγια ανακαλύφθηκαν στους Φούρνους (ΦΩΤΟ)
«Ξεπερνώντας κάθε προσδοκία μας, με την πάροδο μόλις 13 ημερών προσθέσαμε ένα 12% στο σύνολο των γνωστών αρχαίων ναυαγίων στα ελληνικά χωρικά ύδατα», δήλωσε ο Peter Campbell, καθηγητής του πανεπιστημίου του Southampton και συν-διευθυντής του RPM Nautical Foundation, στο Discovery News,.
Οι Φούρνοι βρίσκονται ακριβώς στη μέση μιας μεγάλης διαδρομής μεταξύ ανατολής-δύσης, καθώς και της διαδρομής βορράς-νότου που συνέδεε το Αιγαίο με την Ανατολή. Τα πλοία που ταξίδευαν από την ελληνική ηπειρωτική χώρα στη Μικρά Ασία ή αυτά που απέπλεαν από το Αιγαίο για την ανατολή, έπρεπε να περάσουν από τους Φούρνους.
«Η Ικαρία και η δυτική ακτή της Σάμου δεν έχουν λιμάνια ή αγκυροβόλια, έτσι οι Φούρνοι είναι το πιο ασφαλές μέρος που θα μπορούσαν να σταματήσουν τα πλοία στην περιοχή», επεξηγεί ο Campbell.
Είναι η πρώτη φορά που μια υποβρύχια αρχαιολογική αποστολή οργανώθηκε στα νησιά. Αρχαιολόγοι από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και το RPM Nautical Foundation συνεργάστηκαν με ντόπιους σφουγγαράδες, ψαράδες και δύτες ελεύθερης κατάδυσης και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.
Η χρηματοδότηση προήλθε από το Ίδρυμα Frost, μια φιλανθρωπική οργάνωση του Ηνωμένου Βασιλείου που υποστηρίζει την έρευνα στην Ανατολική Μεσόγειο μέσω κληροδοτήματος του πρωτοπόρου ενάλιου αρχαιολόγου Honor Frost.
«Σε μια τυπική έρευνα εντοπίζουμε τέσσερα ή πέντε ναυάγια ανά σεζόν στην καλύτερη περίπτωση», δήλωσε ο Έλληνας επικεφαλής, Γιώργος Κουτσουφλάκης. «Περιμέναμε μια επιτυχημένη σεζόν, αλλά κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος γι’ αυτό. Ναυάγια βρίσκονταν κυριολεκτικά παντού».
Πάνω από τα μισά ναυάγια χρονολογούνται στην Ύστερη Ρωμαϊκή Περίοδο (περίπου 300-600 μ.Χ.). Συνολικά, τα ναυάγια εκτείνονται από την Αρχαϊκή Περίοδο (700-480 π.Χ.), στην Κλασική (480-323 π.Χ.) και την Ελληνιστική (323 – 31 π.Χ.), μέχρι και την Ύστερη Μεσαιωνική Περίοδο (16ος αιώνας).
«Αυτό που είναι εκπληκτικό είναι όχι μόνο ο αριθμός των ναυαγίων, αλλά και η ποικιλία των φορτίων, μερικά από τα οποία βρίσκονται για πρώτη φορά», δήλωσε ο κ. Κουτσουφλάκης.
Τα φορτία αποκαλύπτουν εμπορικές συναλλαγές μεγάλων αποστάσεων ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα, το Αιγαίο, την Κύπρο, την Ανατολή και την Αίγυπτο σε όλες τις προαναφερθείσες περιόδους. Τουλάχιστον τρία πλοία μετέφεραν φορτίο με αμφορείς ή αγγεία, τα οποία δεν έχουν βρεθεί στο παρελθόν σε άλλα ναυάγια.
Αυτά είναι κυρίως σαμιακοί αμφορείς της Αρχαϊκής περιόδου (700-480 π.Χ.) και της Υστερορωμαϊκής περιόδου (3ος-7ος αιώνας μ.Χ.). Επίσης, σινωπικοί (σε σχήμα καρότου) αμφορείς και μεγάλοι αμφορείς της Μαύρης Θάλασσας του 2ου αιώνα μ.Χ. που περιέχουν σάλτσα ψαριού ψαριού (τον γνωστό γάρο, τον οποίο χρησιμοποιούσαν ως άρτυμα στα πιάτα τους οι Ρωμαίοι και αργότερα οι Βυζαντινοί.
Οι αρχαιολόγοι χαρτογράφησαν το κάθε ναυάγιο χρησιμοποιώντας φωτογραμμικές μεθόδους για τη δημιουργία τρισδιάστατων σχεδίων του θαλάσσιου χώρου. Αντιπροσωπευτικά ευρήματα ανασύρθηκαν από κάθε ναυάγιο προκειμένου να ερευνηθούν και να αναλυθούν και ίσως εκτεθούν σε μουσεία μετά το πέρας των εργασιών συντήρησης.
«Λαμβάνοντας υπόψη τα 22 ναυάγια και την ευρεία χρονολογική κλίμακα των ευρημάτων, που ισοδυναμεί περίπου με ένα ναυάγιο ανά αιώνα, συμπεραίνουμε ότι το αγκυροβόλημα στους Φούρνους ήταν ένα αρκετά ασφαλές στοίχημα για τους ναυτικούς», δήλωσε ο Campbell.
«Αυτά τα ναυάγια πιθανότατα προήλθαν από μια ξαφνική καταιγίδα ή βλάβη στον ναυτικό εξοπλισμό των πλοίων, όπως για παράδειγμα ένα σπασμένο πηδάλιο που εμπόδιζε τον έλεγχο του πλοίου», πρόσθεσε.
Ωστόσο, ο αριθμός των ναυαγίων είναι πιθανό να αυξηθεί. Οι αρχαιολόγοι έχουν εξετάσει μόνο το 5% των ακτών του αρχιπελάγους, και είναι βέβαιοι ότι πολλά περισσότερα ναυάγια θα ανακαλυφθούν στην περιοχή.
«Σχεδιάζουμε να επιστρέψουμε στους Φούρνους το επόμενο έτος και να συνεχίσουμε την έρευνα», είπε ο Campbell.
Πηγή: patrastimes.gr
Περισσότερα...
Δεμένα σήμερα και αύριο τα πλοία στα λιμάνια
«Η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών και των οικογενειών τους, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου και η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των υπευθύνων και του κράτους, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα. Η επερχόμενη νέα χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές», αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ.
Η απεργία ξεκίνησε στις 6.00 το πρωί της Δευτέρας και η ΠΝΟ καλεί ειδικά τις εταιρείες των πλοίων που μεταφέρουν πρόσφυγες, να το κάνουν μέχρι και τα μεσάνυχτα της Κυριακής.
Ζητά, επίσης, την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των ελλήνων εργαζομένων, διότι, όπως αναφέρει, ο αγώνας ο οποίος τώρα αρχίζει δεν είναι αγώνας που αφορά μόνον τους έλληνες ναυτεργάτες αλλά αφορά όλη την ελληνική κοινωνία. Οι ναυτεργάτες δεν διεκδικούν τίποτε νέο, τονίζεται, απλά ορθώνουν το ανάστημά τους ενάντια στη λαίλαπα των μνημονίων και στις νέες απαιτήσεις της τρόικας.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Ολοκληρώθηκε με ικανοποιητικά αποτελέσματα, η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών «ANUGA 2015», η οποία διοργανώθηκε στο εκθεσιακό κέντρο «Koelnmesse» της Κολωνίας της Γερμανίας. Αποτελεί την κορυφαία διεθνή, αμιγώς εμπορική, έκθεση του κλάδου στην υφήλιο και διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια, εναλλάξ με τη «SIAL» του Παρισιού.
Ο αριθμός των εκθετών στην «ANUGA 2015», ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ενώ την επισκέφθηκαν πάνω από 200.000 εμπορικοί επισκέπτες απ’ όλο τον πλανήτη (αγοραστές – hostedbuyers: εκπρόσωποι των μεγαλύτερων δικτύων διανομών, supermarkets, εξαγωγικών και εισαγωγικών εταιρειών, καταστημάτων delicatessen, εστιατορίων, κ.α.).
Τα infodesks με τα λογότυπα όλων των επιχειρήσεων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου που συμμετείχαν, επισκέφθηκε πολύ μεγάλος αριθμός εμπορικών αγοραστών από την Ευρώπη (κυρίως Ρωσία, Ουκρανία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Αγγλία, Σουηδία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Ελλάδα), αλλά και από χώρες της Μέσης Ανατολής (Ισραήλ, Λίβανος), της Αφρικής (Μαρόκο, Αίγυπτος, Τυνησία), της Άπω Ανατολής (Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊβάν) και της Αμερικής (Η.Π.Α., Καναδάς, Βραζιλία, Μεξικό), οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν γευσιγνωστικές δοκιμές των περισσότερων brands, να λάβουν έντυπο διαφημιστικό υλικό – δείγματα προϊόντων και να διαπραγματευτούν με τους παρευρισκόμενους επιχειρηματίες ή τους εμπορικούς αντιπροσώπους τους στη Γερμανία, προκειμένου να ξεκινήσουν εμπορικές εισαγωγικές συνεργασίες.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στην αγορά της Γερμανίας και κυρίως σ’ αυτήν της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας που αριθμεί πάνω από 20 εκατομμύρια τελικούς καταναλωτές και η οποία με χιλιάδες Έλληνες ανάμεσά τους, αποτελεί κατά τεκμήριο τη σπουδαιότερη δυνητική αγορά της Γερμανίας για τα ελληνικά προϊόντα.
Η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Χριστιάνα Καλογήρου, μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης, δήλωσε για τη συμμετοχή: «Η γερμανική αγορά, όπως και πολλές διεθνείς αγορές γενικότερα, αποτελούσαν και αποτελούν στόχο για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας των επιχειρήσεών μας. Ως εκ τούτου η συμμετοχή μας στην ANUGA, την κορυφαία έκθεση του κλάδου τροφίμων και ποτών παγκοσμίως, ήταν επιβεβλημένη και πιστεύω τα αποτελέσματα για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις να είναι ικανοποιητικά. Η προώθηση των εξαγωγών των τοπικών μας ποιοτικών προϊόντων, στη δύσκολη σημερινή συγκυρία, είναι μονόδρομος για την ανάκαμψη της οικονομίας μας. Οι προσπάθειές μας προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχιστούν αμείωτες».
Στο πλαίσιο της προώθησης και ανάπτυξης της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας του Βορείου Αιγαίου, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συμμετείχε επίσης στην 23η Διεθνή Έκθεση «KAVALAEXPO 2015», που πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο της Νέας Καρβάλης της Καβάλας, με μεγάλο χορηγό της συμμετοχής την «Hellenic Seaways».
Στόχος της συμμετοχής, ήταν η προώθηση της παραγωγικής και τουριστικής φυσιογνωμίας των νησιών, και ειδικότερος η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την προσέλκυση επισκεπτών από τη Βόρειο Ελλάδα, κατά την τρέχουσα περίοδο του 2015 – 16.
Την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου εκπροσώπησε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Πολιτικής κ. Κωνσταντίνος Αδαμίδης, ο οποίος δήλωσε: «Οι προσπάθειες που καταβάλλει η Περιφερειακή Αρχή για την ανάπτυξη της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συνεχίστηκαν με τη συμμετοχή της Π.Β.Α. σε μία πολύ σημαντική περιφερειακή τοπική έκθεση, αυτή της Καβάλας. Η παρουσία των νησιών μας σε ανάλογες εμπορικές εκδηλώσεις – επιχειρηματικές αποστολές, εκτός των κλασικών συμμετοχών στα μεγάλα αστικά κέντρα, μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη, αφού δίνεται η δυνατότητα με εξαιρετικά χαμηλά κόστη, να ανοίξουν νέες δυνητικές αγορές, τόσο για τα προϊόντα όσο και για τον τουρισμό».
Διάσωση πενήντα δύο (52) προσφύγων
Ποιες οι αποφάσεις για το πλοίο Μυτιλήνη
Α) Το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο "Μυτιλήνη" προσόρμισε στον Λιμένα Καρλοβάσου στις 05.02.2015 και ευρίσκεται στην προσωρινή αυτή θέση έκτοτε μέχρι σήμερα, ήτοι βρίσκεται σε ακινησία για διάστημα που υπερβαίνει τους 6 μήνες, χωρίς ο κύριος ή ο εφοπλιστής να το χρησιμοποιεί κατά τον προορισμό του και χωρίς να ενεργεί εμφανείς υλικές πράξεις, πρόσφορες για τη χρησιμοποίησή του αυτήν και την απομάκρυνσή του.
Β) Η παραμονή του πλοίου στη θέση αυτή εμποδίζει την προσόρμιση, την αγκυροβολία, την παραβολή και την ελεύθερη ναυσιπλοΐα στον Λιμένα Καρλοβάσου.
Γ) Το πλοίο εμποδίζει την εξέλιξη και ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των ζημιών της προβλήτας του Λιμένος Καρλοβασίου.
Δ) Το πλοίο εμποδίζει γενικά τη λειτουργία του λιμένα Καρλοβάσου, την ασφαλή προσέγγιση και την ελεύθερη κίνηση (πλεύση) άλλων πλοίων στον Λιμένα και εν γένει την άσκηση ναυτικών ή άλλων δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα να καθίσταται επιβλαβές.
Ε) Η θέση που καταλαμβάνει το πλοίο είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση άλλων επιβατηγών και φορτηγών πλοίων που εκτελούν δρομολόγια από και προς την Κεντρική Ελλάδα (Πειραιά), καθώς και για την ικανοποίηση άλλων αναγκών του λιμένα, την προσέγγιση στην ακτή και την άσκηση ναυτικών και λοιπών δραστηριοτήτων, όπως ιδίως η εκτέλεση και ολοκλήρωση τού σε εξέλιξη τεχνικού έργου του Λιμένα, αποκατάστασης ζημιών προβλήτας, των οποίων ο κίνδυνος επέκτασης και χειροτέρευσης επιτείνεται με την παραμονή του πλοίου στον Λιμένα Καρλοβάσου.
* Επικουρικά, την εφαρμογή των διατάξεων του αρ. 3 του Ν. 2881/2001 περί απομάκρυνσης του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "Μυτιλήνη" εκτός λιμένα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθόσον :
Α) Η όλη κατάσταση του πλοίου "Μυτιλήνη", το οποίο παραμένει στην περιοχή λιμένα, δημιουργεί κίνδυνο στη ναυσιπλοΐα και κίνδυνο ατυχήματος ή ζημίας (του ιδίου αλλά και της προβλήτας του Λιμένος), λόγω πιθανής απευκταίας πρόσκρουσής του στην προβλήτα εξαιτίας έντονων καιρικών συνθηκών, οπότε ελλοχεύει ο κίνδυνος βύθισής του.
Β) Το εν λόγω πλοίο δεν βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση, καθόσον δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ενδείξεις των κυβερνητικών πιστοποιητικών.
Γ) Εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν διαθέτει πλήρωμα και πλοίαρχο, καθίσταται δυσχερής, αν όχι αδύνατος, ο έλεγχος των τεχνικών χαρακτηριστικών του (μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών συστημάτων), των καυσίμων του και της εν γένει πραγματικής του κατάστασης.
Δ) Σε περίπτωση παράτασης της παραμονής του στον Λιμένα Καρλοβάσου, το εν λόγω πλοίο καθίσταται επιβλαβές και επικίνδυνο, καθόσον βάλλεται από βορειοανατολικούς ανέμους. Εξαιτίας του επικείμενου χειμώνα, των έντονων καιρικών συνθηκών, πολλάκις δε απρόβλεπτων, και της έλλειψης υπήνεμων υδάτων στο εσωτερικό του Λιμένος, ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος στην κίνηση εντός του λιμένος, αλλά και στην ασφάλεια των εγκαταστάσεών του, η επέλευση του οποίου δύναται να αναιρέσει ουσιωδώς τη λειτουργία του (π.χ. σε περίπτωση αποκοπής των φθαρμένων σχοινιών πρόσδεσης και πρόσκρουσης του πλαγιοδετημένου πλοίου σε όλο σχεδόν το μήκος της προβλήτας, θα έχει σαν αποτέλεσμα την πρόκληση ζημίας στις εγκαταστάσεις και την βύθιση του πλοίου εντός του Λιμένος).
Ε) Η παραμονή του πλοίου στον Λιμένα Καρλοβάσου δυσχεραίνει ουσιωδώς τη συγκοινωνία από τη θάλασσα.
* Η άμεση απομάκρυνση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "Μυτιλήνη" από τον Λιμένα Καρλοβάσου αποτελεί επιτακτική ανάγκη και για εξαιρετικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, καθόσον η νήσος Σάμος, ως παραμεθόρια περιοχή, υπηρετεί και την εθνική ασφάλεια της χώρας, και ως εκ τούτου η διαφύλαξη της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ακεραιότητας των εγκαταστάσεων και της πρόληψης κινδύνων των λιμένων της Σάμου, όπως και ειδικότερα του Λιμένος Καρλοβάσου, συνιστά εξαιρετική περίσταση.
* Ο Οργανισμός ή η Λιμενική Αρχή να προσκαλέσει άμεσα εγγράφως τον κύριο ή, κατά την κρίση του, και τον εφοπλιστή, να απομακρύνει το πλοίο και να εξαλείψει κάθε επιβλαβή συνέπεια, ορίζοντας εύλογη προθεσμία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2881/2001.*Σε περίπτωση που η προσωρινή μετακίνηση του πλοίου κρίνεται, λόγω των ειδικών συνθηκών της συγκεκριμένης περίπτωσης, αδύνατη, απρόσφορη ή ασύμφορη, ο Οργανισμός ή η Λιμενική Αρχή, να γνωστοποιήσει τούτο στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και στη συνέχεια να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια, κατά τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του Ν. 2881/2001 (ανοικτός πλειοδοτικός διαγωνισμός).
* Ο Οργανισμός ή η Λιμενική Αρχή να γνωστοποιήσει άμεσα τις ενέργειές του στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς γνώση του".